fredag 16 december 2016

Favorit tv-serier 2016

8. Vikings
Jag började se på Vikings när jag bodde i Chicago, då min rumskompis var besatt av serien. Så vi såg på de första två säsongerna tillsammans, och de var så sjukt bra! Jag måste fortfarande påbörja tredje säsongen, men det känns inte lika roligt när jag inte kan kolla med min gamla rumskompis. Men måste ta tag i det snart. Hur som helst en otroligt välgjord serie, men många karaktärer som man både älskar och hatar. Ingen är god eller ond. Alla har sina flaws. Förutom Lagertha. Hon är min drottning. *hands down*


7. New Girl
Serien jag alltid ser på när jag behöver skratta. Tror jag sett de första säsongerna över tre gånger nu, haha. Jag ligger några avsnitt efter nu, men gillar att vänta några veckor så att jag kan se flera avsnitt efter varandra. 


6. Gilmore Girls
Serien jag för tillfället är beroende av! Ingen har väll missat Gilmore Girls-hysterien som utbröt för några månader sedan då revival-serien släpptes? Jag föll i alla fall för hysterin, och nu är jag fast. Är snart klar med säsong två!


5. How To Get Away With Murder
En av de mest beroendeframkallande serierna jag någonsin sett! Intressanta karaktärer, smart skriven, och ett mordfall som får en att bita på naglarna för att det är så spännande. 


4. The Walking Dead
JAG HATAR NEGAN. MEN JAG ÄLSKAR FORTFARANDE SERIEN. The Walking Dead må vara en väldigt frustrerande serie, men jag är ändå lika fastklistrad framför tv:n varje måndag. Men vi kan väll fortsätta låtsas som att den där karaktärer som dog i början av säsongen fortfarande lever, okej?


3. Homeland
Serien jag var besatt av i somras! Såg alla fem säsongerna på bara några veckor. Sjukt spännande, med en fantastisk kvinnlig huvudkaraktär. Om ändå varje serie kunde skriva så komplexa kvinnliga huvudkaraktärer.


2. Game of Thrones
Serien jag sitter klistrad framför år efter år. Det roliga med årets säsong var ju också att de inte längre kan följa böckerna, så ingen hade ju någon aning om vad som skulle hända! Enligt mig var säsong sex en av de bästa! (Men när släpps Winds of Winter??!!)


1. Stranger Things
ÅRETS BÄSTA SERIE! Jag har redan skrivit ett helt inlägg om serien, så behöver nog inte förklara varför jag älskar den så mycket. Helt enkelt en fantastisk serie.

Vilka var era favorit tv-serier 2016?

2 kommentarer:

  1. Jag saknar också Glenn, men jag blev mer upprörd över hans "död" i förra säsongen än i denna.
    Annars brukar jag titta på Teen Wolf, The Vampaire diaries, the 100´s och Pretty Little Liars.

    SvaraRadera
  2. Parks and Recreation, Arrested Development, Orphan Black, Stranger Things, Daredevil, Skam, Outlander. Plöjde så mycket så börjar bli lite rädd för mig själv, hah. Annars har ju Game of Thrones haft ett jävla höjdarår!!

    SvaraRadera